tisdag 17 september 2013

En klassiker – från TV soffan

Om du ännu inte har sett det här programmet, gör det uppmanar jag dig! Jag blir så imponerad av de som gör idrottsprestationer stora och små. Men allra mest imponeras jag över människor som likt Anders i programmet. Som gör en helt fantastisk prestation, trots sjukdom som sakta tagit över kroppen, men inte sinnet.

Det har fått mig att fundera extra mycket över vikten av den inre drivkraften. Och vem är jag mest? Min kropp eller min knopp? När jag är frisk funderar jag inte så mycket på det, det känns så självklart att vi min kropp och jag, är ett. Men då jag var riktigt rejält sjuk, som jag skriver om i min blogg Drivkrafter & Motivation, bland annat i inlägget Att bestämma sig så var det mitt inre jag som pushade på och drev mitt yttre skal framåt… 

En klassiker Så här beskrivs serien på SVT:s hemsida: Vi följer Kersti, Fredrik, Anders, Cissi och Lennart, som alla ska genomföra en svensk klassiker: Vasaloppet, Lidingöloppet, Vansbrosimningen och Vätternrundan - under ett år. Vi är med om träning, uppladdning och tävling, men även sjukdomar, skador och andra hinder på vägen.

Anders målgång

Om du undrar, så svarar jag bestämt här och nu Nej! - Jag ska inte göra en Svensk klassiker. Min resa är åt ett helt annat håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar