måndag 12 augusti 2013

Så himla snopet!

Jag började jobba redan 6.45 i morse, vilket inte är något problem då jag har lätt för att vakna och stiga upp den tiden. Jag är ingen sjusovare. Men på eftermiddagen när jag ska gå hem, då känner jag mig rätt trött.

Därför brukar jag planera in träningen direkt efter jobbet. Går jag hem och gör något annat först, då har jag jättesvårt för att ta mig iväg. Jag hittar på alla möjliga ursäkter för saker som jag ska göra istället. Idag riktigt längtade jag efter att springa. Träningsvärken i benen är så gott som borta, det bådade gott! Det regnade när jag åkte hem för att byta om. Men när jag var klar och ombytt så sken solen och jag såg att molnen var på väg bort. Himlen var blå igen! Jag åker bil till den plats där jag gillar att springa allra mest och medan jag kör dit så ser jag att jag åker precis åt det håll där de svarta regnmolnen fortfarande hänger tunga. Jag bestämmer mig för att – lite regn är väl inte så farligt! Men precis när jag ska till att börja springa så öppnar sig himlen och regnet formligen öser ner….ja, det var så himla snopet!

spöregn

Jag vände hemåt och laddade om med plan B. Det fick bli ett bålträningspass som jag ville testa istället. Det var både roligt och rätt så jobbigt, så nu återstår egentligen bara mina plankor så är dagens träning avklarad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar