söndag 11 augusti 2013

Kroppen är makalös!

Veckan som gick var den första arbetsveckan efter den oändligt långa semestern. Att börja jobba igen har enbart varit roligt! Tro mig, att möta de kollegor som också är tillbaka tycker jag är buskul! Vi har så mycket att dela, sommarminnen, tankar om höstens arbete. Numera även väldigt mycket träningsprat, det inspirerar! 

Förutom jobbstart så var det för mig, dra-igång-träning-utan-pardon dags. Jag kan härmed tillkännage att jag har och har haft träningsvärk utan dess like heeela veckan. Jag har flera gånger, på skoj frågat maken - om det här med träning kan vara så nyttigt, när det har tagit emot både när jag ska resa mig, gå, sätta mig name it.

Min löpning under veckan har innehållit intervaller och löpskolningsövningar. Inte visste jag att det skulle göra mig helt stum i benen eller att jag just därför inte orkade springa så långt som vanligt. Jag har då fortsatt med power walk, så att det trots allt blir de kilometer jag har tänkt mig. Det intervallpass jag gjorde i torsdags då jag kände mig som en Sprinkler har inneburit rejält stumma lår och vader. Att jag sen var tvungen att leka med TRX, kettlebell och lite rodd gav ju även ömma armmuskler. Så igår morse när jag gick upp ur sängen kändes det som jag gick upp, men inte mina armar. De var så enormt tunga och ömma.

Jag förstår att jag framöver behöver tänka på och lära mig hur jag lägger upp min träningsvecka med intervaller, löpning och annan träning så att jag får ut det bästa av dem.

Min egen Ska vi planka utmaning har jag precis avklara för den här veckan. Onsdagens planka flyttades på grund av glömska (läs förträngning) till torsdagen och fredagens till lördag. Det var inte lätt att göra plankan två dagar efter varandra då jag har sån träningsvärk i armarna.

Måndagens plank tider blev  1, 1 minut planka 2, 46 sekunder planka 3, 56,3 sekunder. Torsdagens plank tider blev  1, 1 minut planka 2 55 sekunder planka 3, 30 sekunder  Lördagens plank tider blev 1, 1,31 minut planka 2, 1 minut planka 3. 1,02 minuter       Söndagens plank tider blev 1, 1,30,8 planka 2, 1 minut planka 3, 42 sekunder

Jag är riktigt nöjd med tiderna trots allt och det ska bli kul att se om det blir någon förbättring.

Tänk vad allas våra kroppar är makalösa, även om de är olika! Jag som under några år har gått från att ha en kropp som varit precis helt orkes- och energilös. Har med Drivkraft & Motivation, inkännande, två steg framåt och ett steg bakåt emellanåt och en hel massa jäklar anamma fått en kropp som gillar utmaningar. Som gillar att ta i! Som har kunnat omprogrammeras, så att den reagerar precis som den ska på det som den för inte alltför länge sedan absolut inte tillät. 

Det fyller mig med sån glädje!

P1000107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar