lördag 17 augusti 2013

Power!

Ett riktigt bra slut på arbetsveckan blev det igår.

Power

På bilden är min fina kollega Emma & jag som visar vart skåpet ska stå! De två andra kollegorna J & N, som även de var med på bilden klippte jag bort eftersom jag inte vet om de vill vara med på bild i bloggen. T som fotar fick tyvärr inte heller vara med, men nästa gång kanske?

I går och nu på måndag har vi planeringsdagar på min förskola/skola. Efter att vår rektor hade talat och presentationen av nya kollegor var klar, så kickstartades höstterminen med något för allas vår hälsa. Jag kan inte nog många gånger säga hur glad jag är för det!

Vi, 170 personer hade några dagar i förväg fått välja vad vi ville göra denna förmiddag. Alternativen var spinning, body pump, dans funk fever, simning och promenad. Jag och cirka 25 personer till valde body pump vilket jag aldrig har testat förut. Mina plankor, intervaller på löpbandet och styrke övningar som jag har gjort under veckan känner jag av som lätt träningsvärk i armar och lår och jag hade på känn att min träningsvärk inte skulle minska precis efter detta pass. Mycket riktigt! Idag lördag är det just där jag har rejäl träningsvärk!!

Efteråt visade en kollega mig och tre andra kollegor runt i träningslokalen som är rätt så nyrenoverad. Vi blev som barn i en godiskiosk och visade varandra bland annat kettlebell och bosuboll övningar som vi brukar göra. Vi tränar alla fyra ofta själva och att plötsligt ha tre andra med sig gav oss alla sån energiboost. Vi ville visa och prova på. Det var kul! En av tjejerna är grym på att göra chins, hon visade och jag tänkte att jag skulle passa på att prova. Hmm, jag hängde där men insåg att - näe, inte nu…kanske aldrig

Nej nu ska jag vårda mina ömmande muskler så att jag kan sticka ut och springa i morgon. Då ska jag bland annat ha den här fantastiska låten i öronen.

Ha en finfin lördag!

Wake me up - Avicii

2 kommentarer:

  1. Jag blir också väldigt stolt och glad att få tillhöra en arbetsplats vars värdegrund prioriterar träning och välbefinnande, långsiktighet <3 / Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det bra! Det var så kul att göra det här tillsammans med er och med övriga på förskolan/skolan
      Kram

      Radera