tisdag 16 juli 2013

En bum bag

Musik har alltid varit viktigt för mig. Att ryckas med i och dansa till ett bra låt gör mig glad och lycklig. Precis som en helt annan musik gjorde när Valery Gergiev dirigerade på Östersjö festivalen och jag och en av döttrarna av ren tur fick sittplatserna längst fram. Vi översköljdes av musik som träffade oss rakt in i hjärtat.

Jag har genom åren använt musik vid olika tillfällen inte enbart för att driva upp tempot när jag tränar utan lika gärna för avslappning eller en lugnstund vid middagsbordet en fredagskväll. Eftersom musik ger min kropp en extra push så har det varit viktigt för mig att använda mig av den när jag tränar. Den ger energi och kraft när jag ska sätta igång eller när jag kroknar eller bara behöver en rytm när jag springer på.

Stjärna

När jag springer använder jag även Runkeeper för att mäta distans och i viss mån tid, det är en annan historia, för att höra runkeeperrösten tala om sträckan så behöver jag åtminstone ha en hörlur i örat.

Men jag märker att ju oftare jag springer ju mer kan jag tycka att ljudet av mina steg och ljuden där jag springer också kan vara en push framåt. Jag springer och världen runt omkring försvinner, tankar rullar på och de enformiga ljudet av fötterna blir som en melodi. 

Vart vill jag komma undrar du kanske? Jo, mobilen där jag har både musiken och runkeepern behöver jag ha med mig på ett enkelt sätt, men jag vill helst inte känna av den. Fram till för några veckor sedan så har jag använt mitt sportarmband för mobilen flitigt vid träning. Men i och med löpningen och att vädret blivit varmt och skönt så känns det mest svettigt. Ett tag flyttade jag mobilen till bakfickan på mina shorts, men nu är även det för varmt och alldeles för svettigt där för mobilen.

 

Bum bag

Därför har jag jagat ett smidigt midjebälte där jag även får plats för en nyckel. Igår så hittade jag den på Stadium. Bum bag heter den och kostade 199:-. Mobilen får plats, hål för hörlurarna finns och plats för nyckel och kanske något annat litet med.Man klickar lätt fast bältet och när jag testade den på gårdagens löparrunda så funkade den perfekt! Den sitter jättebra när jag springer och rör sig inte ur fläcken.

Så nu har jag ett bekymmer mindre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar