söndag 14 juli 2013

Det gör ont!

Jag som är en rätt ovan löpare fortfarande, gör då och då misstag...

Som till exempel att ta på mig för mycket kläder. Fryser jag det minsta innan jag ska springa så  har jag huxflux på mig en kortärmad tröja istället för ett utan ärmar. Ja. det blir alldeles för varmt!

När jag gick med stavar tidigare så visste jag av erfarenhet att vid + 13 och varmare så behövde jag inte långärmat. Nu är det som om jag får lära mig på nytt efter att ha kört inomhusträning i flera år. Jag tar på mig för mycket kläder och lider. Jag blir väldigt snabbt varm även om jag är frusen innan. Kanske kan man lära sig att bortse ifrån sånt? För varm tycker jag även att det blir med kompressionsstrumpor. Testar ändå, för jag tänker att det är bra att ha dem på. Men blir lika sur på mig själv efter att ha sprungit en bit och blivit varm. Kanske sitter det mest i huvudet ändå. Allt påtagligt som gör att det tar emot ska bort!

löparfötter

För några veckor sedan köpte jag nya sportstrumpor, mina sköna Gococostrumpor har sett sina bästa dagar. Tänkte att jag kunde köpa några andra, vilka som helst. Bara de var låga...så att det inte blev för varmt. Sagt och gjort, efter att ha klämt och känt på de flesta i de sportbutiker som C och jag var in i så blev det ett par låga kompressionsstrumpor! Kompression för att de var det enda låga de hade i den affären och vi orkade inte gå tillbaka till någon av de andra.

På nästa löparrunda tog jag på dem, de slöt sig om foten. Jag knöt skorna, drog kanske åt lite extra? Efter två kilometer var fötterna stela efter 4 kilometer var vaderna stumma. Så fortsatte det. Jag försökte att ignorera, ville inte stanna...Men när jag hade sprungit sex kilometer så kunde jag inte förmå mig att springa längre. Det gjorde ont och jag hade värk från tårna upp till låren i flera dagar efteråt. Jag är inte så sugen på att prova vilket som var felet, strumpan eller att jag kanske dragit åt snörningen på skon för hårt.

Men jag längtar tills jag har de erfarenheterna i kroppsminnet, att jag vet och gör rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar