tisdag 30 juli 2013

Från pansarvagnar till handskar

I förmiddags åkte jag in till Löplabbet, det var dags att hitta ett par nya löparskor innan mina sköna Asics har gjort sitt. Kan vara bra att ha två på G har jag hört.

Jag hade nog tänkt mig ett par till likadana, visserligen ny modell men ändå samma märke. Jag gillar skon, den passar min fot. Men eftersom jag vet att jag är en riktig vanemänniska så lämnade jag öppet till killen i butiken. Han fick gärna ta fram något annat märke som också kunde passa min fot.

Efter en bra genomgång av min fot både genom att stå på en genomskinlig platta ovanpå en spegel, tryck och känn och sen en stunds löpning på band så fick han fram vilka skor som skulle kunna passa mig. Jag provade mitt gamla märke. Skon kändes vidare än den jag har…säkert för att jag har gått in den skon och även dragit åt snörningen bättre. Tänk vad man vänjer sig! Så var det dags att prova en Sacony. Helt plötsligt hade jag på mig en handske! Det var jättestor skillnad i känsla jämfört med den första skon. Som nu kändes mer som en pansarvagn! Hela jag kände att den här skon är det! Men jag provade ändå även en Nikesko. Nike har jag haft tidigare och trivts bra med men efter en kort fundering så bestämde jag mig för Sacony. Ska bli spännande att testa dem ute.

Men kanske det mest spännande – är mina insprungna sköna Asics fortfarande lika sköna eller kommer de att kännas också att kännas som pansarvagnar i jämförelse med de nya?

skor

Jag var förresten ute i spåret tidigt i morse. 5 kilometer i bra tempo blev det och jag lyckades förbättra min snitttid en smula. Det känns gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar